Olvasási mód:

Kézgyakorlatok magas vérnyomás ellen

Tartalom

    Alultápláltságot jelent.

    kézgyakorlatok magas vérnyomás ellen

    Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat! A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére. Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek.

    kézgyakorlatok magas vérnyomás ellen

    Csökkentened kell a testsúlyodat! Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

    kézgyakorlatok magas vérnyomás ellen

    Az egészséged kézgyakorlatok magas vérnyomás ellen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

    Aki már egy ideje jógázik, és több irányzatot megismert, annak az lehet az érzése, hogy a jógának mindenre van megoldása. Ez nem is áll távol az igazságtól.

    A mozgás azonban nemcsak segíthet megelőzni a problémát, de a kezelésben is fontos szerephez juthat. Néhány sport, így a jóga is különösen ajánlott magas vérnyomás esetén, azonban néhány apró szabályra fontos odafigyelni Ács Dóra okleveles hathajóga-oktató szerint.

    kézgyakorlatok magas vérnyomás ellen

    A jógaoktató elmondta, a fordított testhelyzetek kivételével a legtöbb gyakorlatot nyugodtan lehet végezni, ám a kéz helyzetére oda kell figyelni: ilyenkor biztonságosabb, ha nem a fej fölé emelve, inkább oldalsó tartásban, előre nyújtva, esetleg csípőre tett kézzel végzi az ember a gyakorlatokat.

    Jóga magas vérnyomással Az egyes gyakorlatok normalizálják a vérkeringést, csökkentik fokú betegség hipertónia stresszt, és megnyugtatják az idegeket.

    kézgyakorlatok magas vérnyomás ellen

    A pránajáma, a tudatos légzés pedig eközben lassú pulzusszámot eredményez, és ezáltal csökkenti a vérnyomást, így kimondottan javasolt a jóga a nagyobb egészségügyi problémák megelőzésére.

    Kialakult és gyógyszerrel kezelt magasvérnyomás-betegség esetén természetesen jobb előzetesen egyeztetni szakorvossal is!

    Ács Dóra az ászanák helyes kivitelezéséhez is elmondta tanácsait, emellett pedig felhívta a figyelmet arra is, hogy bár a jógagyakorlás nagyon hasznos, a berögződéseket, így a folyamatosan rosszul végzett gyakorlatokat hosszú idő lehet kijavítani, ezért érdemes keresni egy olyan oktatót, aki akár egy egyéni jógaóra keretében, személyre szabottan segít összeállítani egy gyakorlatsort, vagy csatlakozni egy jógacsoporthoz, ahol személyesen tudnak ügyelni a mozdulatok pontosságára.