5 élelmiszer, ami segít csökkenteni a koleszterinszintet | Diéta és Fitnesz

Hogyan lehet csökkenteni a koleszterinszintet magas vérnyomásban. Az elfogyasztott koleszterin mennyisége

Tartalom

    Főként akkor nem, ha a diéta két-három hónap alatt sem képes jelentősen csökkenteni az értékeket. Ilyenkor örökletes adottságról van szó, amelyen nem segít sem a táplálkozás, sem a böjtölés.

    Hús- és tejtermékek választása esetén az alacsony zsírtartalmút részesítse előnyben a beteg. Nem ajánlott a kacsa, liba, zsíros húsrészek, belsőségek, szalámik, kolbászok, zsíros felvágottak, májasok és hurkafélék, valamint a vaj, tejszín, zsíros tejföl, túró és sajtok.

    Kerülendő a kókusz- és pálmaolaj használata, mivel ezekben a zsiradékokban is a telített zsírsavak dominálnak. A dietetikusok általánosságban azt tanácsolják, hogy minél kevesebb bolti, félkész élelmiszert fogyasszunk.

    1. Pilates magas vérnyomás
    2. Koleszterin - Mi az igazság? | TermészetGyógyász Magazin
    3. Dvorák Márton, az Életmód Orvosi Központ mozgásterapeutája szerint nem mindegy, hogyan épülnek fel a célzott edzések.
    4. Különös jel figyelmeztethet a magas koleszterinszintre
    5. A magas koleszterinszintre gyakran már csak akkor derül fény, amikor különböző egészségügyi problémákat okoz.

    Magyarországon már törvény korlátozza a transzzsírok felhasználását, így szerencsére nem kapható boltokban olyan élelmiszer, amelynek magas lenne a transzzsír-tartalma.

    Állati eredetű zsiradékok felhasználása helyett a növényi olajokat részesítsük előnyben, mint például napraforgó- olíva- repce, lenmagolaj, valamint vaj helyett margarint használjunk a mindennapokban.

    hogyan lehet csökkenteni a koleszterinszintet magas vérnyomásban

    Lehetőség szerint hetente két-három alkalommal fogyasszunk tengeri halat például makréla, lazac, hering, szardínia. Hazai halak közül ajánlott például a busa.

    hogyan lehet csökkenteni a koleszterinszintet magas vérnyomásban

    A növényi olajok magvak, dió kifejezetten hasznosak a koleszterin diéta részeként, fogyasszunk belőlük rendszeresen. A növényi szterineknek is fontos szerep jut a diétában, hiszen csökkenthetik az összkoleszterin-szintet.

    Budapest, I. Hogyan csökkentsük a rossz- és növeljük a jó koleszterin szintjét? Létrehozva:

    A napi ajánlott mennyiséget gramm nem tudjuk elfogyasztani természetes úton, még vegetáriánus táplálkozás esetén sem, viszont dúsított termékekkel például bizonyos margarinok már fedezhető a szükséglet. Fontos a rendszeres testmozgás A diéta mellett a rendszeres testmozgás a másik kulcstényező, amely segíthet beállítani a normális vérzsír-értékeket. Amennyiben korábban inaktív, mozgásszegény életmód volt a jellemző a páciensre, akkor orvosi kontroll mellett a fokozatos testmozgás bevezetése történjen meg, hetente alkalommal fél órás séta, kerékpározás akár szobakerékpár vagy úszás formájában.

    hogyan lehet csökkenteni a koleszterinszintet magas vérnyomásban

    Az így végzett testmozgás segíthet növelni a HDL-koleszterin-szintet, és csökkenteni a trigliceridszintet. Fontos a beteg figyelmét felhívni, hogy a dohányzás és a rendszeres alkoholfogyasztás elhagyásával szintén várható javulás az értékekben.

    Ha fél éves életmódbeli változtatás és diéta alkalmazás esetén sem sikerül elérni a várt eredményt, és ennek az eredménytelenségnek az oka nem a beteg együttműködésének hiánya, akkor válhat szükségessé a gyógyszeres beavatkozás, mint gyógyítási lehetőség.

    hogyan lehet csökkenteni a koleszterinszintet magas vérnyomásban

    A gyógyszeres kezelés mellett elengedhetetlen a dietoterápia és a testmozgás további folytatása is. Ez a cikk is érdekelheti Önt! Milyen hatással van a testmozgás a koleszterinszintre?

    Forrás: WEBBeteg.