A kardiológusok ezeket a mozgásformákat ajánlják magas vérnyomás ellen

Elliptikus tréner és magas vérnyomás. Mozogjon (óvatosan) akkor is, ha szívbeteg - Egészségtükösiofokmaraton.hu

a magas vérnyomás és a cukorbetegség kezelésére szolgáló élelmiszerek listája gyakorolja a magas vérnyomás kezelését

Írta: Kőszeghy-Deczki Anna Találatok: Sokan vannak, akiknek a testmozgás szó hallatán is feláll a szőr a hátukon, mégis szeretnének fittek és egészségesek maradni.

Mások sportolnának, de egészségügyi problémáik miatt nem tudják eldönteni, hogy melyik mozgásforma lenne ideális nekik.

öt tinktúra a magas vérnyomásért, előnyökkel és károkkal jár magas vérnyomás lüktető whisky

Nos, a kétoldali edzésundorban és az egyes fizikai betegségekben szenvedők számára is van már olyan eszköz, ami kellemessé teszi a mozgást, nem túl megerőltető, ráadásként pedig a kudarcélménytől vagy a sérülésektől sem kell tartani a gép használata során. Tény, hogy az emberek nagy része ki nem állhat aerobic- és erősítő edzésekre járni, de a kocogástól és egyéb mozgásféléktől is irtózik.

mit jelent az 1-2 fokos magas vérnyomás magas vérnyomás colitis szív

Ebben benne lehet valamilyen egészségügyi probléma, kudarcélmény, lustaság, szégyenlősség is, de az is megeshet, hogy valakinek tényleg nincsen alkalma hetente többször is beiktatni az életébe az aktív mozgást. Testünk-lelkünk egészségéhez pedig — mint az köztudott - az aktív és rendszeres fizikai megterheléssel kiválóan hozzá tudunk járulni.

Nos, akinek nem jön be az ugri-bugri, az erősítés vagy a fagyos évszakban való futkározás, az is találhat magának olyan eszközt, melynek segítségével karban tudja tartani izomzatát és alakját, és szíve egészségét is védheti.

Ha rendszeresen kardiomozgásokat végzünk, akkor a szív sokkal hatékonyabban használja fel az oxigént, és jótékony hatással van az alacsony vérnyomásra is. A kardiomozgások hatásairól és különböző típusairól olvashat az alábbiakban. Kardiomozgások közben a szív gyorsabban ver, a pulzus szaporább, izzadunk, és gyakrabban veszünk levegőt. Az állóképesség már néhány héten belül növekszik, a nyugalmi pulzusszám pedig csökken.

A sportgépet úgy hívják: elliptikus tréner. Az elliptikus tréner úgy lett kifejlesztve, hogy a sétálást és a futást imitálja. Előnyei közé tartozik, hogy mi magunk állíthatjuk be a kívánt sebességet, így ha csak éppen sétálnánk egyet, mert még nem bírunk rajta futni, vagy túl fáradtak vagyunk, akkor is kiváló lehetőség kínálkozik a feszültség könnyed levezetésére, a karcsúsodásra, elliptikus tréner és magas vérnyomás egészségünket is remekül védhetjük.

Az elliptikus tréner a szívbetegek és a lusták barátja is lehet

Az elliptikus trénert számtalan előnye miatt egyre gyakrabban alkalmazzák fizikoterápiás és rehabilitációs célokra is, mert jól használható alacsony intenzitáson is, biztonságos, és a szív-és érrendszerre is jótékonyon hatással van. Azt tudjuk, hogy a rendszeres sétálással többszörösen is jó szolgálatot tehetünk testünknek, de miért olyan jó ez a mozgásfajta a szívnek?

Nos, egyebek mellett azért, mert a mindennapos gyaloglással a szívinfarktus kockázatát is nagyjából felére csökkenthetjük. Egyrészt közismert, hogy a szív tiszta izom, és minden mozgás, ami a véráramlást fokozza, segít karbantartani az izomszöveteket.

A séta azonban hatékony a vérnyomás csökkentésében, így pedig az artériákra nehezedő nyomás is lényegesen csökken.

magas vérnyomás egy orvos szemével

A gyaloglás fokozza továbbá a jó koleszterin mennyiségét, megakadályozza a vér besűrűsödését, ezzel pedig a vérrögképződés kockázata is jóval kisebbé válik. No de miért jobb az elliptikus tréner használata, mint a séta a kertek alatt? Nos, sok más mellett azért, mert használata nem függ az időjárástól vagy a napszaktól, ellenben a legtöbb gépen van időmérő, távolságmérő és pulzusmérő is, elliptikus tréner és magas vérnyomás teljesítményünk ellenőrizhető.

Miért fontos a rendszeres testmozgás? Találjunk olyan mozgásformát, melyet élvezettel végzünk! A hangsúly mindig a rendszerességen van. A testmozgás csökkenti az LDL-koleszterin szintjét, ami eltömíti az artériákat.

A kapaszkodók és a pedálok együttes használata közben a szívritmus is növekszik, tehát intenzívebben áramlik a vér, vagyis a kalóriákat is gyorsabban égethetjük, mintha csak simán sétálnánk. A gépre szerelt karok azonban nem csak a fogyásban segítenek, mert a mozgás közben megdolgoztatják a karok izmait is. A sporteszköz további pozitívuma, hogy a talp a mozgás ideje alatt végig a gépen van, így az ízületeken való ütődés elkerülhető, tehát a sérülések kockázata is jelentősen csökken.

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat! A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Ha szíved erősítésére van szükség, súlyfölösleged van, de nem rajongsz a nagy megterheléssel járó sportokért, akkor könnyen lehet, hogy az elliptikus tréner a megfelelő eszköz egészséged megtartására és vonalaid karcsúbbá varázsolására. Próbáld ki, s meglátod, hogy az eredmények önmagukért beszélnek majd!